Jak konsultacje w Suasio pomogły klientowi wyjść z kryzysu w Google Ads?

Czasami sytuacja na audytowanych przez nas kontach reklamowych jest naprawdę poważna. Zdarza się nawet, że w związku z niską rentownością, w oczy klienta zagląda widmo zakończenia biznesu. Zwłaszcza w takich chwilach nieocenione są konsultacje z naszymi ekspertami.

Na taki krok zdecydował się jeden z klientów z branży zdrowej żywności i kosmetyków, który korzystał już z naszej pomocy przy wdrożeniu Google Analytics 4. Tym razem problem był jednak dużo poważniejszy.

Problem

Klientka narzekała na drastycznie spadające wyniki w kampaniach Google Ads. Już pierwsze pół roku działań nie było zadowalające, ale później sytuacja wyglądała jeszcze gorzej. 

Poziom ROAS (zwrotu z wydatków na reklamę) z kampanii Google Ads w kolejnych miesiącach wynosił:

To były wyniki, na które klientka nie mogła sobie pozwolić. Zamiast rentowności, była tu walka o życie.

Na szczęście po udanym wdrożeniu Google Analytics 4 z ekspertem Suasio, klientka zwróciła się do nas o pomoc drogą konsultacji. To był strzał w “dziesiątkę”

Rozwiązanie

Sytuacja była trudna, ale eksperci Suasio doskonale potrafią sobie z takimi radzić.

Pierwszym krokiem, jaki podjęliśmy, był oczywiście szczegółowy audyt konta. Pokazał on, jak wiele błędów popełniła poprzednia agencja, która obsługiwała reklamy u klientki. Co konkretnie zastaliśmy?

  1. Brak podziału struktury na kampanie produktowe (wszystkie produkty były wrzucone do kampanii Performance Max)
  2. Brak rozbudowanych kampanii w sieci wyszukiwania
  3. Większość działań wrzucona do jednej kampanii DSA
  4. Niska jakość i ilość zasobów we wszystkich rodzajach kampanii Google Ads

Tylko jedna kampania, kierowana na frazy związane z marką, tzw. brandowe, ratowała współczynnik kosztu do wartości zamówień na sklepie.

Poza warstwą stricte reklamową przeanalizowaliśmy również same strony docelowe oraz kategorie produktowe w sklepie. 

To wszystko pozwoliło nam opracować plan naprawy, który zakładał przede wszystkim:

  • ułożenie konta od podstaw na właściwych torach
  • przygotowanie struktury pod efektywne kampanie Performance Ads 
  • umożliwienie realnego podziału budżetu dla najlepszych produktów

Rezultaty

Po pracy nad struktury konta doradziliśmy klientce uruchomienie nowych kampanii. Na efekty naszych zaleceń nie trzeba było długo czekać.

Już w pierwszym miesiącu po konsultacjach klientka osiągnęła trzykrotnie lepsze wyniki, niż w poprzednich miesiącach. W sierpniu, wrześniu i październiku ROAS kształtował się na poziomie 1,50, a w listopad, po konsultacjach, firma zamknęła z ROASEM 5,63.

Kolejne trzy miesiące przyniosły zwrot z wydatków na reklamę średnio na poziomie 5.

Po bardzo burzliwym okresie klientka nareszcie może być spokojna o swoje kampanie Google Ads. Ma poprawnie ułożoną strukturę konta, a reklamy stale przynoszą efekty w wynikach sprzedażowych. Dzięki temu może się teraz skupić nad rozwijaniem kolejnych kanałów.

Planujemy już kolejne konsultacje, na których omówimy kwestie łączenia kampanii Google Ads z Meta Ads. Jesteśmy pewni, że ta decyzja przyniesie kolejne świetne rezultaty.

Chcesz takie osiągać również w swojej firmie? Napisz do nas i umów się na konsultacje z ekspertem Suasio!