Jak pomogliśmy podwoić sprzedaż dzięki konsultacjom marketingowym u jednego z największych firmy sprzedających meble w Polsce?

Aby marketing był skuteczny i przynosił wymierne efekty, jego wszystkie składowe muszą ze sobą współgrać. Nasza firma niedawno współpracowała z jednym z czołowych dostawców na rynku mebli, który chciał zoptymalizować swoje działania reklamowe.

drzwi zewnętrzne, inspiro online case study

Sytuacja wyjściowa

Klient zgłosił się do nas z problemem z kampaniami reklamowymi Google Ads. Notował w nich współczynnik ROAS w przedziale 4,5-5. Na tym poziomie firma odczuwała pewien nacisk na marżę oraz konieczność zwiększania budżetu reklamowego, by utrzymać poziom sprzedaży. 

Do tego, biorąc pod uwagę konkurencyjność rynku oraz aspiracje firmy do dalszego rozwoju, pole do poprawy było spore.

I my w Suasio je wykorzystaliśmy.

Zaproponowane działania

Podeszliśmy do problemu holistycznie i zaproponowaliśmy kilka istotnych rozwiązań, które miały wprowadzić klienta na właściwe, prowadzące do sukcesu tory. Należały do nich:

 

Zaproponowaliśmy wyodrębnienie komponentów z kampanii Performance Max: 

Pozwoliło to na bardziej precyzyjne targetowanie i lepsze dopasowanie oferty do odbiorców. Eliminacja nieefektywnych sygnałów we współpracy z agencją digitalk nie tylko wpłynęła na oszczędność budżetu, ale również umożliwiła podniesienie skuteczności reklam.

 

Stworzenie brandowej kampanii w sieci wyszukiwania Google oraz optymalizacja kampanii w sieci reklamowej Google Ads

Wzmocniona widoczność marki w najpopularniejszej wyszukiwarce świata oraz lepsze dopasowanie reklam do zapytań użytkowników zwiększyły zaangażowanie odbiorców w komunikaty reklamowe. Notowały one tym samym wzrost wyników.

  • Zasugerowaliśmy wprowadzenie kampanii Discovery dla ruchu zimnego

Kampanie Discovery prezentują produkty w systemie Google Ads z wykorzystaniem systemów, które same uczą się na swoich danych i dostosowują do nich kolejne działania. 

Nasze sugestie i uruchomienie kampanii dla ruchu zimnego pozwoliło firmie dotrzeć do nowych segmentów rynku i zwiększyć grupę potencjalnych klientów. 

  • Opracowaliśmy plan uruchomienia kampanii remarketingowej w GDN (sieci reklamowej Google Ads)

Zaproponowaliśmy klientowi, by regularnie przypominał o swojej ofercie odbiorcom, którzy już się z nią zapoznali. Efekty? Maksymalizacja wartości klienta i zwiększenie liczby powtórnych transakcji.

 

Ogólne zalecenia

Doradziliśmy Klientowi utworzenie spersonalizowanych grup remarketingowych i niestandardowych grup odbiorców. To pozwoliło na lepsze dopasowanie komunikatów reklamowych do konkretnego segmentu odbiorców. Kreacje mogły dzięki temu skuteczniej trafiać do odpowiednich oczu, co zwiększało szanse na konwersje.

Rezultaty

W miesiącu przed konsultacjami Suasio wartość sprzedaży klienta była na poziomie 39,1 tysięcy złotych. Niedługo po rozpoczęciu naszej współpracy wynik ten zaczął się poprawiać

Jak podwoiliśmy ROAS u jednego z największych dostawców drzwi w Polsce?

… a w miesiąc po konsultacjach sprzedaż wynosiła już 184 tysiące złotych.

Jak podwoiliśmy ROAS u jednego z największych dostawców drzwi w Polsce?

Do tego, finalnym efektem naszych konsultacji i wprowadzenia zaleconych przez specjalistów Suasio działań był wzrost współczynnika ROAS do poziomu 8-9

Taka poprawa przełożyła się oczywiście na znaczące zwiększenie rentowności kampanii reklamowych bez konieczności skalowania budżetu. 

Dzięki temu marketing firmy przełożył się na pokaźne zyski i klient może teraz inwestować zaoszczędzone środki w kolejne działania napędzające rozwój marki.

Wnioski

Wdrożenie przygotowanego przez nas planu działania nie tylko przyniosło wymierne rezultaty w postaci niemal pięciokrotnego wzrostu sprzedaży i lepszego wskaźnika ROAS, ale również pozytywnie wpłynęło na postrzeganie marki przez odbiorców. Pozwoliło też na osiągnięcie bardziej stabilnej pozycji na rynku.

 

Jeśli chcesz, by Twoja firma zanotowała podobne korzyści, napisz do nas! Zobaczymy, co możemy dla Ciebie zrobić.

Co na to klient?

„Konsultacje z Mateuszem były niesamowicie pouczające! Przekazał ogrom wiedzy w krótkim czasie i dostosował treść do obszaru biznesowego, w którym były prowadzone kampanie.

Współpraca na żywo w panelu Google Ads była świetna, a Mateusz chętnie dzielił się mniej oczywistymi sposobami optymalizacji.

Elastyczne dopasowanie terminów było bardzo wygodne, a efekty konsultacji były widoczne po kilkunastu dniach – wzrost wartości zamówień i ruchu na stronie. Mail podsumowujący i dodatkowe materiały były świetnym dodatkiem.

Zdecydowanie polecam konsultacje w Suasio! Mateusz to prawdziwy ekspert, który pomaga osiągnąć konkretny sukces”

Daniel Grudniewicz

Dan Pol