Nie trudności, a wyzwania – jak ponad trzykrotnie obniżyliśmy koszt leada dla klienta z branży rozliczania najmu?

Sukces w marketingu mierzy się nie tylko liczbami. Trzeba też umieć dostosować się do zmieniających się warunków i stawiać czoła wyzwaniom na wielu polach.

No właśnie, zmiany. W strategii marketingowej są nieuniknione, jeżeli chcesz rozwijać biznes i zwiększać zasięg firmy oraz jej zyski.

Tak było również w przypadku jednego z naszych klientów – producenta aplikacji do rozliczania najmu.

Jak pomogliśmy mu zmienić problemy w korzyści?

nieruchomości, cas study, suasio konsultacje marketingowe

Sytuacja wyjściowa

Klient zwrócił się do nas z rażącym problemem – nie miał spójnej strategii marketingowej.

Nie posiadał też żadnej identyfikacji graficznej ani tożsamości marki. 

To wszystko powodowało, że firma pozostawała niemal niezauważona w zatłoczonym rynku cyfrowym i wyraźnie ulegała na nim konkurencji. Dużo mówił też o tym koszt pozyskania leada, który wynosił aż 72 złote.

Co trzeba było zrobić?

Cóż, w zasadzie poukładać cały marketing klienta od podstaw. To wyzwanie, które czekało na odpowiednich ludzi.

A specjaliści Suasio z takimi wyzwaniami radzą sobie świetnie.

Działania podjęte podczas konsultacji

Zaczęliśmy od fundamentalnej kwestii, a więc pomogliśmy klientowi zdefiniować nowe grupy odbiorców.

Dotąd jego komunikaty reklamowe nie docierały do odpowiednich osób. Skupiliśmy się więc na typach potencjalnych klientów, którzy najlepiej odpowiadali charakterystyce użytkowników aplikacji. 

To pozwoliło lepiej i precyzyjniej kierować komunikaty do właściwych oczu, osiągając wyższą efektywność kampanii.

Natychmiast zaleciliśmy również wykreowanie jednolitej szaty graficznej.

Tożsamość marki to kluczowy element zarówno wizerunkowy, jak i sprzedażowy. A jedną z jej najważniejszych składowych jest spójna szata graficzna. 

W przypadku naszego klienta okazała się ona fundamentem dla zwiększenia rozpoznawalności firmy na rynku i zainteresowania nią odbiorców. To stworzyło również możliwość, aby zaangażować ich długoterminowo i przełożyć to na wyniki sprzedażowe.

Poza tym, przyjrzeliśmy się również płatnym działaniom klienta. W tym aspekcie także reorganizacji wymagały podstawowe kwestie. Doradziliśmy mu więc, w jaki sposób ułożyć strukturę konta Facebook Ads.

Dzięki temu możliwe było odpowiednie zarządzanie kampaniami i optymalizacja budżetu. To stało się kluczem do zwiększenia ROI.

Rezultaty konsultacji

Po wdrożeniu zalecanych przez specjalistów Suasio działań, kampanie naszego klienta zaczęły przynosić znacząco lepsze wyniki. 

Co najważniejsze, koszt leada obniżył się z 72 zł do zaledwie 22 zł. W skali miesiąca przekłada się to na ogromne oszczędności.

Ponadto, dzięki lepszemu targetowaniu, reklamy dotarły do większej liczby potencjalnych klientów. Zwiększyły tym samym świadomość marki wśród odbiorców, jak i skuteczność samej kreacji.

Najlepszym podsumowaniem rezultatów będzie opinia samego klienta:

Kampania działa bardzo dobrze. Dużo lepiej niż się tego spodziewałem. Bardzo dziękuję za pomoc. Zdecydowanie będę chciał jeszcze skorzystać z konsultacji!

Wnioski

W Suasio mamy proste założenie. Z właściwym podejściem, narzędziami i strategią, każde wyzwanie staje się szansą. I wdrażamy to w życie.

Z naszą pomocą firma nie tylko zwiększyła efektywność swojego marketingu, ale również zbudowała i utrwaliła relację zarówno z obecnymi, jak i potencjalnymi klientami. Kluczem okazała się tutaj właśnie strategia, odpowiednio skonstruowany lejek oraz spójna identyfikacja marki

Twoja firma także chce przekształcić wyzwania na sukcesy? Jesteśmy gotowi w tym pomóc!