Marketingowy obowiązek – wdrożenie Google Analytics 4 w firmie Nierafinowane.pl

Google Analytics 4 niedawno stanowiło rewolucję w świecie zbierania danych, a wdrożenie tego systemu było dla firm jednym z największych wyzwań tego roku.

Na pewno nie żałują te z nich, które skorzystały przy tym z pomocy konsultantów Suasio – na przykład klient, który jest właścicielem sklepu Nierafinowane.pl z ofertą olejów prozdrowotnych i zdrowej żywności oraz kosmetyków.

O kliencie

Klientka nie posiadała systemu Google Analytics 4, który od 1 lipca jako jedyny miał poprawnie zbierać dane na zupełnie innym, niż dotychczas poziomie.

Wdrożenie go było dla firmy kluczowe, ponieważ korzystała już ona z systemu Google Ads i bez GA4 zbierane dane po 1 lipca byłyby zupełnie niemiarodajne. A przez to wszelkie działania reklamowe nie miałyby sensu i skutkowałyby jedynie strzelaniem na ślepo oraz przepalaniem budżetu.

Dodatkowym wyzwaniem była przestarzała wersja PrestaShop – platformy, na której funkcjonował sklep. Komplikowało to aktualizację modułów i stwarzało ryzyko utraty ważnych danych analitycznych. Właścicielka sklepu obawiała się, że każda aktualizacja może skutkować utratą tagów i zbieraniem błędnych danych, co zagrażało stabilności sklepu.

Nie można było na to pozwolić.

Rozwiązanie

Tematem wdrożenia GA4 u klienta zajął się Krzysztof Kusaczuk, certyfikowany specjalista Google Ads.

Podczas warsztatu otwierającego Krzysztof mógł lepiej poznać sytuację klientki i skutecznie nakreślił schemat współpracy, aktualizacji PrestaShopu oraz szczegółowy proces wdrażania systemu Google Analytics 4.

Klientka dysponowała też dobrą warstwą danych na sklepie, dzięki czemu dodanie zdarzeń z odpowiednimi parametrami poszło sprawnie.

Inaczej rzecz miała się jednak z ich przesyłaniem do panelu GA4, co stanowiło wyzwanie. Pomimo naliczania konwersji, brakowało danych z niej zysku. Krzysztof znalazł jednak na to sposób – zalecił klientce wdrożenie do systemu odpowiedniego modułu, który rozwiązał problem.

Od tego momentu wszystkie dane zliczane były prawidłowo i po sześciu godzinach konsultacyjnych klient mógł cieszyć się sprawnie działającym systemem Google Analytics 4 w odpowiednio skonfigurowanym PrestaShopie. 

Na sam koniec nasz konsultant przygotował warsztat powdrożeniowy, na którym wytłumaczył klientce, w jaki sposób obsługiwać narzędzie oraz gdzie może on szukać konkretnych danych – to kluczowy element każdego procesu, który zaimplementowaliśmy w naszą usługę. Nie wyobrażamy sobie sensowności prac nad GA4 bez takiego rozwiązania.

Efekty konsultacji

W tym miejscu najlepiej będzie oddać głos samej klientce po wdrożeniu w jej firmie Google Analytics 4:

“Proces wdrażania GA4 dla mojego sklepu przebiegł pomyślnie i zgodnie z planem. Wszystkie podstawy zostały mi przedstawione na warsztacie powdrożeniowym i chociaż analityka to nie moja bajka to wiem, gdzie szukać potrzebnych danych. Dziękuję Panu Krzysztofowi Kusaczukowi za okazaną cierpliwość i przejrzystość przekazu.”

A jeżeli przed Tobą również wdrożenie GA4, to nasi specjaliści przygotowali dla Ciebie szkolenie „Skuteczna analiza w Google Analytics 4”. Koniecznie zapoznaj się z ofertą!