Niemal 2 miliony złotych sprzedaży w kampaniach Google Ads w trzy miesiące – jak to zrobiliśmy?

Jest dobrze? Może być jeszcze lepiej. 

Z takiego założenia wyszedł nasz Klient z branży odzieży dziecięcej, dla którego poprowadziliśmy konsultacje w zakresie reklam w Google Ads. I świetnie na tym wyszedł.

Marketing, sprzedaż, konsultacje - case study suasio

Problem

Klient zwrócił się do nas z głównym problemem, jakim był zbyt wysoki koszt zakupu w kampaniach Google Ads. Wynosił on około 50 złotych. Lubimy wyzwania, więc wyznaczyliśmy sobie cel zbicia tego wskaźnika do poziomu 20 złotych.
Podczas audytu zmierzyliśmy się jednak ze sporym problemem, jakim był brak jasnego obrazu dotychczasowej działalności reklamowej klienta. W związku z polityką poprzedniej agencji, nie mieliśmy dostępu do historycznych danych reklamowych. Nie mogliśmy więc sprawdzić, jakie kreacje się sprawdzały, a które wręcz przeciwnie.

Konto nie miało też konwersji, co oznaczało dla klienta wydłużony czas nauki i optymalizacji reklam.

W zasadzie trzeba było zatem ułożyć całą strukturę od podstaw. I doradziliśmy, jak zrobić to skutecznie.

Rozwiązanie

Nasza strategia skupiła się na konkretnych działaniach związanych z kontem reklamowym Google Ads, które trzeba było poprowadzić od początku.

  • Przede wszystkim, zaleciliśmy jego reorganizację i poukładanie od fundamentów po zaawansowane ustawienia. Po to, by zapewnić Klientowi w ten sposób pełną przejrzystość.
  • Zaproponowaliśmy też kompleksową strategię: kampanii Google Ads, w tym Performance Max, dynamicznej kampanii w wyszukiwarce (DSA), kampanii brandowej i bannerowej. Każdą z nich zaleciliśmy ułożyć w odpowiednich miejscach lejka sprzedażowego, aby właściwe komunikaty docierały do odbiorców na właściwym etapie kontaktu z marką
  • Klient otrzymał bonus za utworzenie nowego konta od Google Ads w postaci bonu o wartości 1200 zł. Doradziliśmy, by przeznaczył go na reklamy w serwisie YouTube, informujące o dwóch nowych kolekcjach. To przyczyniło się do zwiększenia świadomości marki wśród użytkowników sieci.

Rezultaty

Wyniki naszego doradztwa można było zauważyć bardzo szybko, a kolejne postępy pojawiał się w imponującym tempie. Po kolei:

  • już w pierwszym miesiącu ROAS zszedł do poziomu 38,13. Wydatki na reklamy wyniosły 9 073,46 zł, a klient uzyskał 1 088 zakupów o wartości blisko 346 tys. zł.

To stanowiło znaczącą poprawę w porównaniu z wcześniejszymi wynikami, a co za tym idzie – oznaczało niższy koszt zakupu i większą efektywność.

  • z takimi wynikami naturalnym krokiem było skalowanie budżetu, co oczywiście zaleciliśmy. I tym sposobem drugi miesiąc przyniósł jeszcze lepsze rezultaty.

Przy budżecie 10 556,15  zł reklamy wygenerowały dla klienta 585 970,80 zł przychodu, co daje zwrot z inwestycji na poziomie 55,51. Klient zaczął notować wyraźny wzrost sprzedaży oraz znaczące oszczędności.

  • W ciągu ostatnich 3 miesięcy konsultacji (01.09.2022 r. – 30.11.2022 r.), konwersja była na poziomie 1 946 634,35 zł, ROAS wyniósł 54,37, a koszt za zakup spadł do 6,82 zł. To oznaczało stabilność i wyjątkowo korzystny zwrot z inwestycji, co było bardzo istotne dla klienta.

Wnioski

Mimo problemów z brakiem dostępu do danych historycznych i budowaniu strategii, niemal od początku nasze kompleksowe działania konsultacyjne przyczyniły się do znacznego wzrostu sprzedaży Klienta oraz osiągnięcia wyjątkowo korzystnych wskaźników zwrotu z inwestycji.

Ambitny cel, który sobie postawiliśmy, został osiągnięty już w pierwszym miesiącu współpracy. A dalej, w miarę wzrostu wyników, doradzaliśmy odpowiednie skalowanie budżetu, co pozwoliło na jeszcze skuteczniejszy rozwój kampanii.

Dzięki naszym sugestiom Klient w każdym miesiącu przekraczał zakładany przez siebie poziom zwrotu z inwestycji, budując coraz wyższą sprzedaż.

Chcesz odnosić podobne sukcesy w swojej firmie? Napisz do nas! Zobaczymy, jak możemy Ci pomóc.