Od hobby po godzinach do zapełnionego grafiku na ponad 2 miesiące do przodu

Czasami jeden pomysł może przerodzić się w sposób na życie. Podczas konsultacji w Suasio spotykamy się zarówno z dużymi firmami, które chcą zoptymalizować swoje dotychczasowe działania, jak i z mniejszymi firmami, które dopiero zaczynają swoją przygodę w biznesie.

W ostatnim czasie zgłosił się do nas Wiktor, który poza pracą na etacie chciał rozwijać swój pomysł na biznes, który tworzył wspólnie ze znajomymi. Łączyła ich wspólna pasja do gry w Warhammera 40 000 oraz Age of Sigmar. 

Sytuacja wyjściowa

Firma Pico Brush zajmuje się malowaniem figurek do wyżej wspomnianych gier na zlecenie Klientów. Wiktor, który reprezentował Pico Brush, przyszedł do nas, aby zaplanować działania płatne dla marki oraz przyciągnąć nowych klientów ze Stanów Zjednoczonych

Prowadził dotychczas wyłącznie działania w Google Ads, których efekty nie były satysfakcjonujące. Cały marketing oraz obsługa prowadzona była przez jego zespół “po godzinach”,  jednak docelowo miała zastąpić pracę na etacie. 

Po ustaleniu ścieżki konsultacji od razu przystąpiliśmy do działania.

Kliknij diagram aby go powiększyć.

Rozwiązania

1. Struktura konwersji oraz ich śledzenie

Pierwszym elementem, który wspólnie zrealizowaliśmy, było ustalenie ścieżki konwersji potencjalnych Klientów na stronie oraz pomiar zdarzeń

Do tego celu wykorzystaliśmy narzędzie Google Tag Manager, z którego przesłaliśmy następnie dane do:

  • Piksela Meta
  • Piksela TikToka
  • Google Analytics 4

Zdecydowaliśmy się mierzyć zarówno kliknięcia istotne z punktu widzenia ścieżki konwersji, w tym zapytania ofertowe. 

Na tym etapie Klient dostał także od nas rekomendacje dotyczące treści oraz warstwy wizualnej i funkcjonalnej zakładki “Kontakt”, na której to znajdował się wyżej wspomniany formularz.

Po wprowadzeniu poprawek oraz sprawdzeniu zdarzeń mogliśmy przystąpić do kolejnego kroku.

2. Skuteczna strategia reklamowa

Klient powierzył nam przygotowanie strategii reklamowej na rekomendowanych przez nas kanałach. Zdecydowaliśmy się na emisję reklam na:

  • Facebooku i Instagramie
  • TikToku
  • Google Ads

Wszystkie działania kierowane były na Stany Zjednoczone. Wymagało to z naszej strony odpowiedniego przygotowania zarówno grup odbiorców jak i budżetów, które miały dostarczyć nam wysokiej jakości kontakty.

Napotkaliśmy także jedną przeszkodę, którą bez problemu udało się pokonać. Targetowanie reklam na Stany Zjednoczone dla polskich firm nie jest możliwe, o ile nie mają one przypisanego dedykowanego opiekuna agencyjnego. 

Dzięki naszemu wieloletniemu doświadczeniu w tym medium reklamowym, problem załatwiliśmy dosłownie dwoma mailami. Dla innych firm rozwiązanie takiego problemu mogłoby być niemożliwe. 

3. Kreacje oraz treści reklam

Podczas planowania strategii reklamowej, zorganizowaliśmy wewnętrzną burzę mózgów na temat komunikacji reklamowej. Przygotowaliśmy dla Klienta rekomendacje oraz przykłady kreacji. 

Po przygotowaniu materiałów przez Klienta omówiliśmy je wspólnie oraz rozpoczęliśmy wdrożenie reklam.

Rezultaty

Przygotowane przez nas reklamy zaczęły przynosić bardzo dobre efekty w krótkim czasie. Miesiąc po rozpoczęciu emisji reklam firma Pico Brush miała zapełniony terminarz aż na ponad dwa miesiące, dzięki czemu Klient mógł się skupić na rozbudowie zespołu oraz skalowaniu swojej firmy

Opisany przykład pokazuje, że dla ekspertów Suasio połączenie niszowych branż oraz jednego z trudniejszych do targetowania rynków nie stanowi żadnego problemu.

Kluczem do osiągnięcia celu było ustalenie działań, które miały doprowadzić nas do celu optymalną ścieżką. W przypadku biznesów usługowych, czas ma ogromne znaczenie, dlatego tak sprawne osiągnięcie założeń sprawiło, że obie strony były zadowolone ze współpracy. 

Taki plan oraz rekomendacje możemy przygotować także dla Ciebie i Twojej firmy, dlatego nie czekaj i umów się na pierwszą, bezpłatną konsultację już teraz!