Zrozumienie potrzeb klienta kluczem do sukcesu – jak TRZYKROTNIE poprawiliśmy ROAS w branży foteli gamingowych?

Drobne zmiany w strategii marketingowej mogą przynieść ogromne korzyści.

Przekonał się o tym nasz klient, jeden z czołowych europejskich producentów foteli gamingowych, który zdecydował się na współpracę z nami w celu poprawy efektywności swoich kampanii.

O kliencie

Klient zwrócił się do nas z problemem, jakim była trudność w ułożeniu swojego lejka sprzedażowego. Chciał zwiększyć efektywność kampanii, ale jednocześnie nie wiedział, jak to zrobić, by nie kanibalizowały się one nawzajem i nie osłabiały tym samym swoich starań.

Zabraliśmy się więc do pracy i przeanalizowaliśmy dokładnie całą sytuację, by doradzić efektywne działania, które ją poprawią.

Rozwiązanie

Podczas naszych konsultacji zaproponowaliśmy kilka kluczowych zmian:

  • Zasugerowaliśmy klientowi, by zmienił swoją komunikację. W jej ramach zaleciliśmy skupienie się na realnym zachęcaniu odbiorców do zakupu, a nie – tak jak wcześniej – jedynie do oglądania produktów. Ta zmiana zaowocowała wzrostem konwersji i zamianą oglądających na potencjalnych klientów.
  • Poleciliśmy firmie również wprowadzenie głębokich linków do kampanii z katalogiem. To pozwoliło na bardziej precyzyjne docieranie do potencjalnych klientów. Zwiększyło efektywność kampanii i zmniejszyło zarazem koszty za jedno kliknięcie. Kolejny raz udowodniliśmy tym samym ogromne możliwości reklam z katalogiem, zwłaszcza w sektorze e-commerce.
  • Do tego, po naszym zaleceniu, klient skorygował cel kampanii na optymalizację stricte pod sprzedaż. Takie nastawienie zaowocowało wyższym wskaźnikiem ROAS i większą liczbą transakcji.

Rezultaty

Efekty konsultacji

Wyniki przerosły oczekiwania klienta. 

Przed naszą współpracą średni ROAS za cały rok 2021 wynosił 6,24. Już po pierwszym miesiącu współpracy wzrósł on do 16,03, a na koniec konsultacji osiągnął imponujący wynik 25,84

Ten znaczący wzrost pozwolił klientowi na reinwestycję w dalsze działania marketingowe oraz kolejne sukcesy na tym polu.

Wnioski

  • Od zawsze wychodzimy z założenia, że zrozumienie potrzeb klienta jest kluczowe, aby dostosować strategię marketingową do jego specyfiki. Potwierdziło się to i tym razem.
  • Zmiany w kampaniach, takie jak optymalizacja komunikacji czy wprowadzenie głębokich linków, mogą znacząco wpłynąć na wyniki sprzedaży.
  • Stała analiza i optymalizacja kampanii są kluczem do utrzymania i zwiększenia efektywności marketingu.

Chcesz dowiedzieć się, jak możemy pomóc Twojemu biznesowi? Odezwij się do nas!

Z przyjemnością przedstawimy Ci naszą ofertę i wskażemy odpowiednie kierunki rozwoju dla Twojej marki.