Analityka internetowa

Google Tag Manager Server-Side - wprowadź nowy standard śledzenia i zbierania danych

Chcesz zbierać dane z lepszą wydajnością, większą kontrolą i wzmocnioną prywatnością użytkowników?

Pozwala Ci na to rozwiązanie, którego wiele firm… nadal nie odkryło. Mowa o server side taggingu w Google Tag Managerze.

Wdróż je z pomocą ekspertów Suasio, wyprzedź konkurencję i zapewnij sobie wyższą dokładność analityki!

Analizuj dane i zwiększaj sprzedaż

Czym jest Google Tag Manager server side?

W klasycznej wersji GTM-a zbieramy dane za pomocą rozwiązania client-side. Są one wtedy zapisywane w przeglądarce użytkownika, a następnie udostępniane bezpośrednio podmiotom trzecim, jak Facebook, LinkedIn czy Google. 

GTM Server Side dodaje do tego procesu dedykowany serwer na Twojej stronie. To tam będą wówczas zapisywane wszystkie dane użytkowników, które będziesz zbierać ze swojej witryny lub aplikacji mobilnej.

Co bardzo ważne, w serwerowym kontenerze dane mogą być filtrowane lub przetwarzane, zanim prześlesz je do narzędzi analitycznych lub innych systemów.

Takie rozwiązanie niesie za sobą kilka kluczowych korzyści, które usprawnią Twoją analitykę. Przejdźmy więc do konkretów.

Co zyskasz dzięki GTM Server-side?

1. Większa kontrola nad zbieranymi danymi

Google Tag Manger Server-side daje nam pełną kontrolę nad danymi wysyłanymi do stron trzecich (third party cookies), czyli na przykład Google lub Meta. Dzięki temu możesz zdecydować, które dane chcesz tam przenieść, a które zostawić po swojej stronie, oraz określić, które konkretnie parametry Cię interesują, by wykorzystać je do kolejnych działań marketingowych.

2. Poprawa wydajności witryny

Przeniesienie części procesów z przeglądarki użytkownika na serwer może znacząco zmniejszyć obciążenie po stronie klienta. To przekłada się na szybsze ładowanie się stron i lepszą ogólną wydajność Twojej witryny. A jak wiesz – komfort użytkownika na Twojej stronie jest kluczowy do tego, by na niej pozostał i skorzystał z Twoich usług.

3. Zwiększenie prywatności użytkownika

Możliwość filtrowania i modyfikacji danych na dedykowanym serwerze GTM jest szczególnie ważna w kontekście przepisów dotyczących prywatności i ochrony danych osobowych.

Takie rozwiązanie zapewnia lepszą ochronę informacji osobistych i zwiększa bezpieczeństwo m.in. przed ich niepożądanym wykorzystywaniem.

4. Ominięcie blokad treści

Google Tag Manager Server-side tagging może pomóc Ci w ominięciu adblockerów i innych mechanizmów blokujących śledzenie. To nie tylko korzystne ze względu na skuteczność Twoich działań reklamowych, ale także z punktu widzenia zbierania danych analitycznych.

Jak wdrożymy u Ciebie GTM Server Side krok po kroku?

Wdrożenie GTM Server-Side może stanowić spore wyzwanie i wymaga szeregu skomplikowanych konfiguracji serwerowych.

Nie musisz jednak mierzyć się z tym samemu.

Pomogą Ci doświadczeni eksperci Suasio, którzy od lat skutecznie konfigurują i optymalizują narzędzia analityczne u naszych klientów.

W ramach wdrożenia server side trackingu w Google Tag Managerze:

1.
Przeanalizujemy Twoją stronę i dotychczasowe ustawienia w Twoim Google Tag Managerze.
2.
Skonfigurujemy w GTM serwer, który będzie hostował kontener, działający po jego stronie.
3.
Skonfigurujemy przesyłanie danych z przeglądarki do serwera oraz z serwera do wybranych narzędzi analitycznych w taki sposób, by przepływ był skuteczny i by nie brakowało tam pożądanych przez Ciebie danych.
4.
Przetestujemy wdrożone rozwiązania, by mieć stuprocentową pewność, że dane są prawidłowo zbierane przez serwer, a Ty masz możliwość ich filtrowania i przetworzenia.
5.
Nie zostawimy Cię po zakończeniu wdrożenia! Zorganizujemy dla Ciebie warsztat powdrożeniowy, abyś miał/a pełną jasność, jak skutecznie wykorzystywać server-side tagging w Google Tag Managerze.

Oni już nam zaufali

Biorę udział w konsultacjach z Armandem Jabłońskim od półtora miesiąca. Jestem z nich bardzo zadowolona. Armand w sposób uporządkowany pokazuje mi, w jaki sposób wykorzystać potencjał reklamowy Facebooka. Zaproponował również strategię dla naszego konta reklamowego na podstawie wcześniej przeprowadzonego ze mną wywiadu. Dzięki konsultacjom mogę powiedzieć, że czuję się pewnie jeśli chodzi o prowadzenie kampanii reklamowych na Facebooku. Wiem, jak prawidłowo.skonfigurować konto reklamowe.
Bardzo polecam zarówno Armanda jak i firmę Suasio. Jako przedsiębiorca bardzo cenię sobie nastawienie na cel, konkretne działania zmierzające do sprzedaży i bardzo rzadko spotykam firmy z takim podejściem. Suasio jest tu zdecydowanie chlubnym wyjątkiem.  Jeśli poszukujecie firmy oraz osoby, z którą będziecie mogli merytorycznie i konkretnie porozmawiać o sprzedaży, osiąganiu konkretnych celów to jest to właściwe miejsce.

Wiktoria Jaros

Dyrektor operacyjny

Dziękujemy za współpracę i na pewno będziemy ją kontynuować z Waszą firmą. Zdecydowaliśmy się na doradztwo z Waszej strony, bo prosiłem o człowieka z dużym doświadczeniem, który wie co robi i go dostałem.

Zawsze byłem źle nastawiony do agencji marketingowych, ponieważ z każdym do tej pory mieliśmy złe doświadczenia – wyrzucone pieniądze w błoto i brak efektów. Teraz sami jesteśmy w stanie dużo skonfigurować i przy pomocy Janka będziemy rozwijali bardziej FB i działali z Wami jeszcze na płaszczyźnie Google Adwords.

Damian

Właściciel firmy z branży budowlanej

Konsultacje z Mateuszem były niesamowicie pouczające! Przekazał ogrom wiedzy w krótkim czasie i dostosował treść do obszaru biznesowego, w którym były prowadzone kampanie.

Współpraca na żywo w panelu Google Ads była świetna, a Mateusz chętnie dzielił się mniej oczywistymi sposobami optymalizacji.

Elastyczne dopasowanie terminów było bardzo wygodne, a efekty konsultacji były widoczne po kilkunastu dniach – wzrost wartości zamówień i ruchu na stronie. Mail podsumowujący i dodatkowe materiały były świetnym dodatkiem. Zdecydowanie polecam konsultacje w Suasio! Mateusz to prawdziwy ekspert, który pomaga osiągnąć konkretny sukces

Daniel Grudniewicz

Dan-Pol

„Po wdrożeniu narzędzia Cookieboot, nasze dane nie były zbierane poprawnie. Po konsultacjach z kilkoma specjalistami dopiero Mateusz rozwiązał nasz problem. Konsultacja przebiegła bardzo sprawnie, szczerze polecam”

Patryk Sowiński

Właściciel firmy

Zamów wdrożenie już dziś

Wystarczy, że wypełnisz krótki formularz, a nasi New Business Managerowie skontaktują się z Tobą w ciągu 24 godzin, by umówić się na spotkanie wdrożeniowe.

Wypełniam formularz!