Analityka i automatyzacja

Wdrożenie Consent Mode

Nadal możesz wdrożyć nową wersję trybu zgody i zachować skuteczność kampanii Google Ads!

Google wprowadziło zmiany w trybie zgody. A to dzięki niemu pozyskujesz pozwolenie użytkowników na zbieranie danych, które potem wykorzystujesz chociażby do prowadzenia skutecznych reklam. 

Warto więc wdrożyć aktualizację, bo w przeciwnym razie… możesz przestać zbierać dane w kampaniach, a co za tym idzie – stracić potencjalnych klientów i przepalić budżet.

Pomożemy Ci tego uniknąć.

Deadline wdrożenia określony przez Google minął 6 marca 2024

Czym jest Tryb Zgody i dlaczego jest tak ważny?

Bez analityki nie ma dziś mowy o sukcesie w marketingu, o czym pewnie doskonale wiesz. 

Aby zbierać dane marketingowe oraz obserwować zachowania odbiorców na naszych stronach czy w reklamach, potrzebujemy oczywiście ich zgody. I tutaj właśnie do gry wchodzi Tryb Uzyskiwania Zgody, czyli Consent Mode.

Jest to mechanizm, który pozwala stronom internetowym dostosować funkcjonowanie narzędzi (takich jak Google Ads, Facebook Pixel, Google Analytics) do zgód użytkowników na zapisywanie plików cookie i zbieranie danych.

Dzięki niemu nie tracisz zaufania potencjalnych klientom, Twoje działania nie cierpią na skuteczności, a przy tym nie przepalisz budżetu na reklamy pozbawione analityki.

Consent Mode v2

Consent Mode to oczywiście nie tylko klucz do efektywnej analityki, ale również dla zgodności z przepisami o prywatności danych. Jego wdrożenie jest niezbędne, by uniknąć:

▶️ Problemów prawnych, związanych z naruszeniem RODO, 

▶️ Utraty danych analitycznych,

▶️ Spadku efektywności reklam. 

Ponadto Tryb Uzyskiwania Zgody zapewnia też zaufanie klientów do firmy, chroniąc jednocześnie ich prywatność.

Nieważne, czy prowadzisz skromne, czy szeroko zakrojone działania. Nieważne, czy jesteś na rynku od lat, czy dopiero zaczynasz. Nieważne, czy chcesz powiedzieć “sprawdzam” i skontrolować całość Twoich działań marketingowych, czy tylko niektóre z nich.

Aby mieć pewność, że Twój marketing przynosi oczekiwane efekty, a podejmowane działania są właściwe, należy to sprawdzić.

Jak wdrożymy u Ciebie Consent Mode?

Z pomocą Suasio Twoja firma bez żadnych problemów dostosuje się do zmieniających się przepisów Google.

A jak wdrożymy u Ciebie zmiany krok po kroku?

1

Na początku spotkamy się z Tobą zdalnie i porozmawiamy o Twojej stronie internetowej. Przeanalizujemy jej funkcjonalność oraz narzędzia, których używasz, by wiedzieć, jak najlepiej dostosować ją do nowych standardów.

2

Dobierzemy dla Ciebie jednego z konsultantów Suasio, który zajmie się wdrożeniem poprawnego zbierania zgód.

3

Spokojnie, nie zostawimy Cię bez pomocy! Po wykonaniu usługi prześlemy Ci podsumowanie wdrożenia, w którym znajdziesz wszystkie najważniejsze informacje na jego temat, by nie było tu żadnych wątpliwości i niedopowiedzeń.

4

Twoja strona będzie działała zgodnie z nowymi przepisami i decyzjami użytkowników!

Brzmi dobrze?

Co się zmienia?

W listopadzie Google wprowadziło dwa dodatkowe parametry w interfejsie Trybu Uzyskiwania Zgody, które są najważniejszą różnicą w aktualizacji. Są one niezbędne do tego, by pozyskiwać dane od użytkowników.

Mowa o parametrach ad_user_data i ad-personalization

Pierwszy będzie odpowiadał za określenie zgody na wysyłanie danych do użytkownika Google w celach reklamowych, a drugi – za wyświetlanie reklam spersonalizowanych.

Aby móc poprawnie zbierać dane, trzeba odpowiednio zmapować i skonfigurować nowe parametry oraz dostosować je w systemie. Jeśli jeszcze tego nie zrobiłeś, ponosisz ryzyko utraty istotnych danych o konwersjach i zachowaniach użytkowników. A co to oznacza?

  • mniej precyzyjne targetowanie, przez co dużo trudniej będzie Ci dotrzeć do wartościowych klientów
  • słabszą optymalizację reklam, co sprawi, że przepalisz budżet na nieefektywne rozwiązania
  • niższe zyski i zwroty z inwestycji.

Ale jest na to sposób! Wystarczy, że wypełnisz krótki formularz, a nasi eksperci skutecznie pomogą Ci dostosować się do zmian w systemie, by Twoje działania marketingowe były jeszcze efektywniejsze i w pełni zgodne z RODO.

Oni już nam zaufali

Biorę udział w konsultacjach z Armandem Jabłońskim od półtora miesiąca. Jestem z nich bardzo zadowolona. Armand w sposób uporządkowany pokazuje mi, w jaki sposób wykorzystać potencjał reklamowy Facebooka. Zaproponował również strategię dla naszego konta reklamowego na podstawie wcześniej przeprowadzonego ze mną wywiadu. Dzięki konsultacjom mogę powiedzieć, że czuję się pewnie jeśli chodzi o prowadzenie kampanii reklamowych na Facebooku. Wiem, jak prawidłowo.skonfigurować konto reklamowe.
Bardzo polecam zarówno Armanda jak i firmę Suasio. Jako przedsiębiorca bardzo cenię sobie nastawienie na cel, konkretne działania zmierzające do sprzedaży i bardzo rzadko spotykam firmy z takim podejściem. Suasio jest tu zdecydowanie chlubnym wyjątkiem.  Jeśli poszukujecie firmy oraz osoby, z którą będziecie mogli merytorycznie i konkretnie porozmawiać o sprzedaży, osiąganiu konkretnych celów to jest to właściwe miejsce.

Wiktoria Jaros

Dyrektor operacyjny

Wykazaliście się doskonałym poziomem komunikacji i wsparcia technicznego podczas procesu wdrożenia. Krzysztof był zawsze otwarty na pytania i reagowałeś na wszelkie wątpliwości, co znacząco ułatwiło wdrożenie. Dziękuję za wyjaśnienia i instrukcje w kwestii konfiguracji, weryfikacji zdarzeń i oczywiście – warsztat po wdrożeniu. Z uwagi na to, że posiadamy dwa główne serwisy i mnóstwo podserwisów, landingów, a co za tym idzie i konwersji, które chcemy mierzyć, oceniam proces wdrożenia na bardzo efektywny i dobrze zorganizowany. Wysoka przejrzystość, instrukcje, koncept analityczny sprawiły, że mogłem w pełni zrozumieć, jakie kody należy wdrożyć i przekazać te informacje programiście.

Zdecydowanie poleciłbym Wasze usługi innym firmom. Profesjonalizm, zaangażowanie w projekt, komunikatywność, a przede wszystkim zdolność dostosowania się do naszych indywidualnych potrzeb sprawiły, że jesteśmy bardzo zadowoleni z efektów współpracy.

Medical Tribune

Dziękujemy za współpracę i na pewno będziemy ją kontynuować z Waszą firmą. Zdecydowaliśmy się na doradztwo z Waszej strony, bo prosiłem o człowieka z dużym doświadczeniem, który wie co robi i go dostałem.

Zawsze byłem źle nastawiony do agencji marketingowych, ponieważ z każdym do tej pory mieliśmy złe doświadczenia – wyrzucone pieniądze w błoto i brak efektów. Teraz sami jesteśmy w stanie dużo skonfigurować i przy pomocy Janka będziemy rozwijali bardziej FB i działali z Wami jeszcze na płaszczyźnie Google ADwords.

Damian

Właściciel firmy z branży budowlanej

Bardzo dziękuję za współpracę! Skorzystałem z dodatkowych konsultacji z przedstawicielem Suasio! Trafiłem na świetnego specjalistę – Jana Klaga. Rozpoczęliśmy od zera analizę naszych dotychczasowych działań, a następnie przerabialiśmy kolejne kroki wraz z eliminacją moich wcześniejszych błędów, które nie pozwalały na optymalizację budżetu. Mam nadzieję, że efekty naszych działań będą coraz lepsze.

Na pewno jeszcze niejednokrotnie skorzystam z dodatkowych konsultacji, ponieważ algorytmy Facebooka zmieniają się tak szybko, że ciężko za nimi nadążyć więc uważam, że lepiej skorzystać z dodatkowej konsultacji niż, znów uczyć się na swoich błędach. Chciałbym podziękować raz jeszcze za współpracę Janowi za jego zaangażowanie i chęć pomocy. Każde spotkanie było przyjemne z dużą dawką wiedzy oraz humoru 🙂

Daniel

Właściciel firmy z branży budowlanej

Konsultacje z Mateuszem były niesamowicie pouczające! Przekazał ogrom wiedzy w krótkim czasie i dostosował treść do obszaru biznesowego, w którym były prowadzone kampanie.

Współpraca na żywo w panelu Google Ads była świetna, a Mateusz chętnie dzielił się mniej oczywistymi sposobami optymalizacji.

Elastyczne dopasowanie terminów było bardzo wygodne, a efekty konsultacji były widoczne po kilkunastu dniach – wzrost wartości zamówień i ruchu na stronie. Mail podsumowujący i dodatkowe materiały były świetnym dodatkiem. Zdecydowanie polecam konsultacje w Suasio! Mateusz to prawdziwy ekspert, który pomaga osiągnąć konkretny sukces

Daniel Grudniewicz

Dan-Pol

„Po wdrożeniu narzędzia Cookieboot, nasze dane nie były zbierane poprawnie. Po konsultacjach z kilkoma specjalistami dopiero Mateusz rozwiązał nasz problem. Konsultacja przebiegła bardzo sprawnie, szczerze polecam”

Patryk Sowiński

Właściciel firmy

Co możemy
dla Ciebie zrobić?

Dowiedz się, jak możemy
pomóc rosnąć Twojemu biznesowi.