Analityka internetowa na wyższym poziomie

Wdrożenie Google BigQuery

Zarządzanie ogromnymi zestawami danych często jest problemem w firmach. Trudno wówczas o sprawne przeprowadzanie analiz czy odpowiednie gospodarowanie zasobami.

U Ciebie nie musi to jednak tak wyglądać.

Teraz możesz skutecznie i systematycznie zbierać duże ilości danych w jednym miejscu. Filtrować je, zarządzać nimi i osiągać dzięki nim Twoje cele biznesowe. A to wszystko za sprawą usługi Google BigQuery.

Chcesz zyskać przewagę rynkową i usprawnić całościową analitykę w Twojej firmie na jeszcze wyższym poziomie? Pomogą Ci w tym nasi doświadczeni eksperci!

Analityka internetowa

Czym jest BigQuery?

Wyobraź sobie wirtualną hurtownię danych, w której możesz pomieścić miliony zapytań. Chmurę, na której w jednym miejscu gromadzisz wszystkie dane z różnych źródeł, dzięki czemu możesz nimi efektywnie zarządzać i przeprowadzać skuteczną analizę.

W skrócie: na tym właśnie polega narzędzie BigQuery. 

Przyjrzyjmy mu się nieco bliżej.

Jak pewnie doskonale wiesz, GA4 generuje znaczne ilości danych. BigQuery zbiera je na skalowalnej i zabezpieczonej chmurze Google Cloud Platform, dzięki czemu nie musisz martwić się o infrastrukturę i ochronę prywatności.

Narzędzie zapewnia efektywne przechowywanie danych oraz ich skuteczną analizę przy użyciu zapytań SQL. To połączenie pozwala na utworzenie niestandardowych analiz i raportów, które mogą być kluczowe dla podejmowania decyzji biznesowych. Można wspomóc się przy tym technologią i narzędziami BI, czyli Business Intelligence.

BigQuery charakteryzuje się wykorzystaniem kolumnowej bazy danych. Jest to szczególnie istotne przy pracy z ogromnymi zbiorami danych analitycznych, bo dzięki temu zapewnia elastyczność i szybkość ich przetwarzania. Posiada również wbudowane zastosowania machine learning, co pozwala Ci jeszcze lepiej zadbać o wyciąganie trafnych wniosków na przyszłość oraz przewidywanie wyników.

Chcesz, by tak wyglądało to w Twojej firmie?

Dlaczego warto wdrożyć BigQuery?

Przede wszystkim, będziesz mógł przechowywać ogromne ilości danych w jednym miejscu bez ograniczeń pojemnościowych ani czasowych. Dokładniej dowiesz się, jak użytkownicy korzystają z Twojej strony internetowej lub aplikacji.

Stworzysz bardziej złożone raporty i analizy, które pozwolą Ci jeszcze lepiej zoptymalizować kampanie i procesy na stronie, a co ważne, nie będziesz się już martwić o bezpieczeństwo ogromnych baz danych, które będą zbierane na chronionym serwerze.

1. Dostęp do surowych danych

Integracja z Google BigQuery umożliwi Ci dostęp do surowych danych (logów) z Google Analytics. To pozwala na tworzenie bardziej szczegółowych raportów i jeszcze większe dostosowanie ich do Twoich potrzeb analitycznych.

2. Unikanie próbkowania danych

Dzięki przesyłaniu danych z GA4 do BigQuery zyskasz możliwość analizowania pełnych zestawów danych w chmurze. Nie musisz się też obawiać o próbkowanie, co zapewnia dokładniejsze i bardziej wiarygodne analizy danych.

3. Możliwość przeprowadzania niestandardowych analiz i raportów

Dzięki BigQuery możesz wykonywać niestandardowe analizy i tworzyć raporty dotyczące danych z Google Analytics 4 za pomocą zapytań SQL. Daje to użytkownikom elastyczność w wydobywaniu dokładnie tych danych, które są im potrzebne.

4. Integracja z innymi źródłami danych

BigQuery integruje się z innymi źródłami danych, co umożliwia łączenie baz z GA4 z danymi z innych systemów, takich jak CRM czy platformy automatyzacji marketingu. Narzędzie możesz też połączyć z systemami do przechowywania danych jak Looker Studio czy Google Cloud Storage.

To wszystko pozwala na tworzenie kompleksowych analiz danych, obejmujących różne aspekty działalności firmy.

5. Automatyczna anonimizacja adresów IP

Integracja z BigQuery oferuje automatyczną anonimizację adresów IP. To szalenie ważne w kontekście przepisów o ochronie danych, takich jak RODO, i zapewnia spełnienie wymogów prawnych dotyczących prywatności.

6. Elastyczność w wyborze lokalizacji przechowywania danych

W BigQuery możesz wybrać serwer, na którym będą przechowywane Twoje dane. To również istotne nie tylko ze względu na logistykę, ale również z punktu widzenia przepisów o ochronie danych i prywatności. Możliwy jest tu także wybór regionu, jak Unia Europejska czy Stany Zjednoczone, lub konkretnego kraju.

Zastosowanie BigQuery w różnych obszarach

BigQuery to nie tylko przechowywanie danych w kolumnach na serwerze i konfiguracja baz. Narzędzie usprawni Twoją pracę również w wielu innych aspektach.

Przykładem jest choćby rekonstrukcja ścieżek konwersji, co będzie szczególnie istotne w świetle zmian wprowadzonych w GA4. Dzięki szczegółowym danym przesyłanym do BigQuery analitycy mogą odtworzyć ścieżkę użytkownika od pierwszego kontaktu z marką aż do momentu dokonania zakupu, co ma znaczący wpływ na dokładniejsze sprecyzowanie atrybucję konwersji.

Zamów wdrożenie

Wypełnij formularz kontaktowy

Zobacz o mówią o nas nasi klienci

Biorę udział w konsultacjach z Armandem Jabłońskim od półtora miesiąca. Jestem z nich bardzo zadowolona. Armand w sposób uporządkowany pokazuje mi, w jaki sposób wykorzystać potencjał reklamowy Facebooka. Zaproponował również strategię dla naszego konta reklamowego na podstawie wcześniej przeprowadzonego ze mną wywiadu. Dzięki konsultacjom mogę powiedzieć, że czuję się pewnie jeśli chodzi o prowadzenie kampanii reklamowych na Facebooku. Wiem, jak prawidłowo.skonfigurować konto reklamowe.
Bardzo polecam zarówno Armanda jak i firmę Suasio. Jako przedsiębiorca bardzo cenię sobie nastawienie na cel, konkretne działania zmierzające do sprzedaży i bardzo rzadko spotykam firmy z takim podejściem. Suasio jest tu zdecydowanie chlubnym wyjątkiem.  Jeśli poszukujecie firmy oraz osoby, z którą będziecie mogli merytorycznie i konkretnie porozmawiać o sprzedaży, osiąganiu konkretnych celów to jest to właściwe miejsce.

Wiktoria Jaros

Dyrektor operacyjny

Dziękujemy za współpracę i na pewno będziemy ją kontynuować z Waszą firmą. Zdecydowaliśmy się na doradztwo z Waszej strony, bo prosiłem o człowieka z dużym doświadczeniem, który wie co robi i go dostałem.

Zawsze byłem źle nastawiony do agencji marketingowych, ponieważ z każdym do tej pory mieliśmy złe doświadczenia – wyrzucone pieniądze w błoto i brak efektów. Teraz sami jesteśmy w stanie dużo skonfigurować i przy pomocy Janka będziemy rozwijali bardziej FB i działali z Wami jeszcze na płaszczyźnie Google Adwords.

Damian

Właściciel firmy z branży budowlanej

„Po wdrożeniu narzędzia Cookieboot, nasze dane nie były zbierane poprawnie. Po konsultacjach z kilkoma specjalistami dopiero Mateusz rozwiązał nasz problem. Konsultacja przebiegła bardzo sprawnie, szczerze polecam”.

Patryk Sowiński

Właściciel firmy

Zamów wdrożenie już dziś!

Wystarczy, że wypełnisz krótki formularz, a nasi New Business Managerowie skontaktują się z Tobą w ciągu 24 godzin, by umówić się na spotkanie wdrożeniowe.

Wypełniam formularz!