Jak konsultacje marketingowe mogą odmienić Twoje kampanie?

Konsultacja marketingowa w Suasio może odmienić losy Twojego biznesu.

Udowodniliśmy to już wiele razy, a dziś opowiemy o tym, jak przekształciliśmy strategię marketingową jednego z klientów, dzięki czemu jego działania reklamowe nareszcie zaczęły przynosić realne efekty.

O kliencie

Firma specjalizująca się w rozwoju osobistym zmagała się z problemem dotyczącym kampanii reklamowych.
Też potrzebujesz konsultacji marketingowej?
Zdjęcie

Problem

Firma specjalizująca się w rozwoju osobistym zmagała się z problemem dotyczącym kampanii reklamowych. Nie generowały one spodziewanych rezultatów, koszty zapisu na webinary były wysokie, a marka nie za bardzo miała pomysł, w jaki sposób prowadzić dalsze działania. 

Klient potrzebował świeżego, innowacyjnego podejścia do całości swoich działań marketingowych, by zaczęły one przynosić realne korzyści. Z takimi oczekiwaniami odezwali się właśnie do Konsultantów Suasio. I świetnie trafili.

Rozwiązanie

1. Analiza bieżących działań

Odbyliśmy rozmowę z klientem i gruntownie zbadaliśmy dotychczasowe działania firmy. Na podstawie przeprowadzonego audytu zdiagnozowaliśmy kilka kluczowych problemów – takich jak: nieodpowiedni dobór kanałów, niedostosowany przekaz komunikatów czy chybione ustawienia targetowania. 

To wszystko składało się na to, że kampanie nie przynosiły oczekiwanych rezultatów. 

Wobec tego zaproponowaliśmy rozwiązania, które pomogą zażegnać poszczególne problemy i usprawnić holistycznie marketing klienta.

 

2. Eliminacja nierentownych grup

Reklamy klienta były do tej pory kierowane również do zupełnie nierentownych segmentów odbiorców. Należały do nich na przykład osoby zainteresowane astrologią, które oczywiście nie przynosiły odpowiedniego ROI. Zaleciliśmy więc Klientowi ich natychmiastowe odcięcie i skierowanie budżetu w bardziej obiecujące kierunki.

 

3. Poprawa języka komunikacji

Zaproponowaliśmy bezpośrednią komunikację oraz spójne i konkretne grafiki. Takie, które bez utartych frazesów jasno i przekonująco zachęcały do zapisywania się na webinary. Dzięki temu cel reklamy jest od razu komunikowany i trafia do odbiorcy.

 

4. Podkreślenie przewag konkurencyjnych

Innym ważnym punktem w strategii komunikacyjnej było odmienione podejście do atutów swoich usług na tle konkurencji. Porozmawialiśmy o nich z Klientem, by odkryć, jakie są jego realne przewagi, które może uwypuklić w komunikatach zamiast typowych, uniwersalnych haseł reklamowych.

Rezultaty

W efekcie nasze zalecenia pomogły osiągnąć:

1. Redukcję kosztów i zwiększenie sprzedaży
Dzięki wszystkim podjętym działaniom wypracowaliśmy namacalny efekt w wynikach sprzedaży. Koszt zapisu na webinar spadł z 11 zł do 8,2 zł, a więc średnio o 23%. Warto zaznaczyć, że % konwersji osób biorących w nim udział utrzymał się na tym samym poziomie.

W efekcie każdy webinar generował sprzedaż większą o – uśredniając – 12 377 zł.

2. Wyższą konwersję u kluczowego trenera firmy 

Koszt zapisu na jego webinar spadł z 6 zł do zaledwie 2,70 zł. To ponad dwukrotna obniżka, co świadczy o znaczącym wzroście efektywności kampanii.

3. Lepsze zrozumienie targetu

Eliminując nierentowne grupy, firma skupiła się na tych, które naprawdę przynosiły wartość. Nie przepalała już budżetu na nieefektywne działania, a kierowała je do właściwych odbiorców, co znalazło odzwierciedlenie w wynikach.

 

Wnioski

Nasza współpraca z Klientem podkreśliła, jak istotne jest holistyczne spojrzenie na działania marketingowe. 

W Suasio starannie dbamy właśnie o całościowy przekrój działań, który przekłada się na sukcesy w poszczególnych projektach. To podejście sprawdza się za każdym razem i gwarantuje realne korzyści dla klientów, którzy z nami współpracują. 

Jeśli chcesz doświadczyć podobnych rezultatów w swoim biznesie, odezwij się do nas. Zobaczmy, w czym możemy Ci pomóc!

12 377 zł

zwiększenie sprzedaży z webinarów

2,70 zł

Koszt zapisu na webinar