Od braku marketingowych podstaw do ponad 2 tysięcy leadów w dwa lata – jak osiągnęliśmy takie wyniki?

Czy brak podłoża marketingowego można przełożyć na 200 leadów miesięcznie? Jak najbardziej, jeżeli tylko holistycznie spojrzy się na problem i starannie, od początku zaplanuje odpowiednią strategię.

O kliencie

Warszawska Szkoła Barberingu (WSB) to firma, która organizuje kursy barberskie - nie tylko dla adeptów tej dziedziny, ale również dla osób z zupełnie innymi zawodami, które chcą się przebranżowić. Wyróżniała się interesującą ofertą (kursy od 1 tysiąca aż do 12 tysięcy złotych) i swobodną komunikacją, dostosowaną do grupy docelowej.

Zobaczcie, jak odmieniliśmy jej podejście do marketingu.

Problem

Klient zgłosił się do nas niemalże bez żadnej struktury działań marketingowych. Jego strona internetowa nie była atrakcyjna, a do tego właściciel nie prowadził niemal żadnych działań promocyjnych w kanałach online.

Efektem był problem z napływem nowych osób chętnych na kursy, a w zasadzie jego brak.

Na szczęście klient zdecydował się na najlepszy możliwy ruch, czyli konsultacje w Suasio.

Na podstawie rozmów z klientem i gruntownej analizy wyodrębniliśmy 3 kluczowe problemy:

  • brak silnej marki online – WSB nie była rozpoznawalna w internecie, co ograniczało jej zdolność do przyciągania klientów.
  • niekonwertująca strona internetowa – istniejąca strona nie przekształcała odwiedzających w potencjalnych klientów, co stanowiło istotną barierę w rozwoju biznesu.
  • brak działań reklamowych na Facebooku i Google – firma nie podejmowała działań reklamowych na dwóch kluczowych platformach, co nie pozwalało jej docierać do świadomości potencjalnych klientów poza bazą odwiedzających.

Sytuacja, z jaką zmierzyła się firma WSB, wymagała świeżego spojrzenia na cały biznes i zaplanowania strategii działań marketingowych. Od fundamentalnych kwestii po bardziej zaawansowane rozwiązania. A to coś, w czym odnajdujemy się znakomicie.

 

Rozwiązanie

Konsultanci Suasio doradzili klientowi wprowadzenie kilku kompleksowych rozwiązań, które ruszyły marketing WSB i zupełnie odmieniły sytuację firmy. 

Należało do nich:

  • zmiana strony internetowej

Zaleciliśmy koncepcję witryny, która będzie responsywna, szybka, prosta w edycji i dostosowana do klientów. Według naszych wskazówek powstała strona dostosowana zarówno do firmy, jak i klientów, dzięki czemu przyczynia się ona do pojawiania się kolejnych zapytań.

Zaleciliśmy stworzenie go w celu zbierania zgłoszeń na dofinansowania szkoleń przebranżawiających. Kontakty z niej automatycznie trafiają do osoby odpowiedzialnej w WSB za nowych klientów, dzięki czemu łatwo jest zarządząć całą procedurą. 

Landing pozwolił też na kierowanie reklam do zainteresowanych i skupienie w nich komunikacji na dofinansowaniach. Dzięki temu rozwiązaniu, Klient pozyskał ponad 2000 leadów w zaledwie dwa lata. Osoby z dofinansowaniem stanowią 30% wszystkich kursantów.

  • odpalenie kampanii reklamowych na Facebook Ads

Zaleciliśmy klientowi skupienie się na kampaniach na wiadomości Messenger. W rezultacie dzięki temu kanałowi firma tygodniowo otrzymuje 50-100 wiadomości zainteresowanych kursem osób.

Doradziliśmy też uruchomienie kampanii na ruch do Messengera, które w odróżnieniu od powyższych nie są ograniczone pod względem mierzenia i optymalizacji. Oczywiście z reklamami nasyconymi językiem korzyści i dostosowanymi do charakterystyki klientów.

Efekt?

Od początku współpracy w. kwietniu 2020 roku, przeprowadziliśmy 243 kampanie, dotarliśmy do 3 986 712 osób i wydaliśmy ponad 110 000 zł. Średnio pozyskaliśmy od 30 do 50 wiadomości tygodniowo.

  • Odpalanie kampanii na Google Ads

Dzięki temu, że kampanie facebookowe pozwoliły na skalowanie budżetu, doradziliśmy również wykorzystanie systemu Google Ads. Uznaliśmy, że najlepiej sprawdzą się tu kampanie w sieci wyszukiwania i  będzie to dobre wsparcie w zbieraniu ruchu na dofinansowaniach i kursy barberingowe. I nie przeliczyliśmy się.

W tym obszarze zarekomendowaliśmy WSB, aby ich kampanie według naszych zaleceń poprowadzili bezpośrednio specjaliści z digitalk. Agencja wspólnie z klientem zainwestowała w działania ponad 22 032 zł. Przełożyło się to na prawie 2 500 wysłanych formularzy, a kosz formularza wyniósł 8,97 zł.

Rezultaty

Podsumowując:

  • osiągnęliśmy ponad 2000 leadów w ciągu dwóch lat,
  • 30% z tych leadów stanowią osoby zainteresowane dofinansowaniami dzięki landing page’owi,
  • kampanie reklamowe przynoszą kolejne tysiące leadów, a działania w systemach Facebook Ads i Google Ads nie tylko są skuteczne, ale uzupełniają się nawzajem.

 

Wnioski

Zbudowanie działań na fundamentach (jak strona internetowa) i stopniowe otwieranie się na kolejne kanały, okazało się bardzo skuteczną strategią dla naszego Klienta.

Marketing WSB dzięki konsultacjom Suasio stale rozwija biznes. Pracujemy z firmą cały czas i ciągle szukamy nowych rozwiązań, by docierać do kolejnych klientów.

Chcesz, by Twoja firma przeszła podobną drogę? Napisz do nas – jesteśmy gotowi, by pomóc!